340.


Przepis na:
Kruche ciasteczka
Oprócz rysowania ludzi to chyba tylko pieczenie tak bardzo mi nie wychodzi... Jakiś czas temu stwierdziłam, że skoro nauczyłam się gotować to może w końcu nauczę się piec! Zaczęłam od pierników i wyszło hmmm... Najlepszym komentarzem będzie to, że ciesze się, że nikomu nie musiałam rezerwować wizyty u dentysty. Pierniki były moim kolejnym lekkim niewypałem... Natomiast kruche ciasteczka to już inna bajka! Znalazłam banalnie prosty przepis i postanowiłam spróbować po raz kolejny coś upiec. Skoro mi te ciasteczka wyszły naprawdę smaczne to chyba każdy potrafi je upiec!


Składniki:
2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru pudru
16g cukru waniliowego 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 żółtka
200g zimnego masła


Dodatki:
Kawałki czekolady
Wiórki kokosowe
Dżem
Lukier
Nutella


Naszą przygodę z ciasteczkami zaczynamy od nagrzania piekarnika na 180C (ja piekłam bez termoobiegu). Na wcześniej przygotowaną stolnicę wysypujemy mąkę. Dodajemy posiekane wcześniej masło i po chwili dodajemy resztę składników. Dla łatwiejszego wyrabiania ciasta możemy wcześniej obsypać nasze dłonie mąką. Ciasto ugniatamy tak długo aż nasza masa będzie jednolita. Gdy już nasze ciasto jest gotowe to owijamy je folią i wkładamy do lodówki na godzinę. Kiedy nasze ciasto jest już schłodzone to na papierze do pieczenia rozwałkowywujemy je na grubość około 3-4mm. Kiedy już to zrobimy to czas na najfajniejszą część czyli: wycinanie różnych kształtów! Najlepiej układać nasze ciasteczka w odstępie 1cm bo w piecu one urosną i mogą się posklejać. Wkładamy je do rozgrzanego pieca 180C na 12-15 minut. Kiedy zobaczymy, że nasze ciasteczka już są złociste to wtedy możemy je wyjąć. Oczywiście ozdabiamy je dopiero kiedy wystygną :) 
Jeśli chcemy aby nasze ciasteczka były ''ciekawsze'' może cie dodać do masy kawałki czekolady lub wiórki kokosa. Ja dodałam kakao i wyszło średnio... Do ozdoby ciasteczek możecie używać cukru pudru, nutelli, dżemu lub innych pyszności które są do tego przeznaczone. 
Życzę udanej zabawy w kuchni i smacznego! :) 

6 komentarzy:

  1. Super, ze dodajesz teraz takie proste przepisy !

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny swiateczny post! Wesolych swiat :)

    http://moje-kreacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilam te ciasteczka ale chyba cos pomylilam bo zeby mozna bylo polamac ale na choince wygladaly super .Wesolych Swiat.Madzia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz :)

Copyright © 2016 In Concrete Jungle , Blogger